maandag 25 januari 2010

Maandagmorgen

Veel mensen hebben moeite met de maandagmorgen, maar ik hou van het begin van een nieuwe week.

Ik begin mijn week altijd dansend.
Ook deze morgen, stond ik van de 9 tot 10 uur, voor een spiegel te springen in een witgeverfde werfkelder. Ik cirkelde mijn gewrichten, spande de spieren, roteerde op balkanmuziek en danste daarna de witte stad weer in.

Omdat ik voor het dansen vaak geen tijd vind om te ontbijten, doe ik dat daarna in een cafeetje. Vandaag ging ik naar de Coffeecompany. Een vleugje New York in Utrecht.
Ik dronk een Chai Latte, normal size, aan een lange leestafel met anderen, Utrechtse bekenden en onbekenden. Ik las mijn schrijfwerk door terwijl mijn buurman een tekening maakte en mijn overbuurvrouw op haar laptop aan het werk was.
Frisse maandagmorgen energie.

Met de flamencomuziek van de dansles nog in mijn hoofd, fietste ik naar mijn atelier. Klaar voor een nieuwe week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten