zaterdag 2 januari 2010

Beginnen

In 2010 wil ik iets nieuws gaan proberen.
Elke maan wil ik op mijn blog over een ander thema gaan schrijven.
Zoals ik al schreef, hielp het om over mijn meditatie-marathon te schrijven.
De verrijking van de beperking.

Dus elke maan opnieuw zal ik me beperken door een thema.

Het thema van de eerste maan zal Beginnen zijn.

Het begin van dit idee begon op 1 januari.

Ik liep op de Noordvaarder van Terschelling terwijl de zon boven Vlieland oranje onder ging. Voor me, in het oosten, achter de Brandaris, kwam de maan op.
Het voelde alsof ik letterlijk een nieuw jaar in liep.
Een nieuw jaar met een nieuwe maan. Die dit jaar precies met oud en nieuw vol was. Ze stond op oudjaarsnacht trouw stralend tussen de rode en groene noodpijlen die als vuurwerk de lucht in schoten.

De maan begint ook elke maand opnieuw. En nu loopt dit jaar haar cyclus bijna gelijk aan onze maanden. En is zij vol aan het einde van de maand.

Ik zal schrijven als de maan. Mijn licht laten schijnen over een thema en zien wat het brengt. Totdat het weer tijd is voor een andere ingang.

Daar begin ik vandaag mee. Nog een beetje onwennig. Zoals altijd met beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten