woensdag 5 mei 2010

De definitie van vrijheid

Gisteren (5 mei) gaf ik de workshop SCHRIJF JE VRIJ. Hieronder een aantal van de prachtige en persoonlijke vrijheid-definities van de deelnemers.

Wendeline zegt het kort en krachtig:
Vrijheid is: Eindeloze verbinding met onbeperktheid.

Voor Annerie is vrijheid…
Mijn eigen gedachten hebben, mijn eigen mening vormen.
Zelf mijn weg en bestemming bepalen, zonder dat ik mezelf beperk door (voor)oordelen van mijzelf of van anderen. Vrijheid is kunnen zijn wie ik ben.

En Annet zegt het zo:
Vrijheid is
het gevoel
dat alles mogelijk is,
terwijl je je op dat moment
geheel en al verbindt
met de plek waar je bent
en dat wat je doet,
in vrede
en vanuit eigen levenskracht.

1 opmerking:

  1. Vrijheid

    De fundamentele rechten van de mens moet geen ideaal zijn om te bereiken,maar een vereiste voor elke menselijke samenleving.

    (Dalai Lama)

    BeantwoordenVerwijderen